Regulamin Sklepu Internetowego AGLET POLSKA SP. Z O.O.
Regulamin serwisu
Nowy Regulamin obowiązuje od dnia 28.07.2024 i dostępny jest pod adresem: https://ponka.pl/regulamin-sklepu/
Regulamin Serwisu Internetowego Aglet Polska
II. Usługi elektroniczne w Serwisie Internetowym i aplikacja
III. Warunki zawierania umowy rezerwacji
IV. Warunki zawierania umowy sprzedaży
V. Sposoby i terminy płatności za produkt
VI. Koszt, sposoby i termin dostawy produktu
VII. Ogólne zasady reklamacji produktu
VIIa. Reklamacja produktu na podstawie rękojmi
VIIb. Reklamacja produktu na podstawie niezgodności z umową
IX. Prawo odstąpienia od umowy
XII. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług oraz zmiana regulaminu
XIII. Postanowienia dotyczące Klientów niebędących Konsumentami
Serwis Internetowy Aglet Polska dba o prawa Konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezamierzonej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i Aglet Polska je stosuje.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Serwis Internetowy prowadzony przez Aglet dostępny jest pod adresem internetowym www.ponka.pl (z uwzględnieniem znajdujących się pod wskazanym adresem internetowym podstron i zakładek).
2. Korzystanie z Serwisu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, Wymagań Technicznych.
3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Klientów będących Konsumentami, jak i do Klientów niebędących Konsumentami, korzystających z Serwisu Internetowego, Usług Elektronicznych, zawierających Umowy Sprzedaży (z wyjątkiem pkt XIII Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentami).
4. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta lub w celu dokonania przez Klienta Zamówienia.
5. Informacje prezentowane w Serwisie Internetowym lub, w przypadku udostępnienia możliwości zawierania Umowy Sprzedaży z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość, wiadomość elektroniczna z treścią proponowanej Umowy Sprzedaży, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, kierowane przez Aglet Polska do Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego.
6. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
a) BOK – Biuro Obsługi Klienta Aglet Polska, które udziela Klientom informacji w zakresie prowadzonej przez Serwis Internetowy działalności, w tym na temat Produktów, Serwisu Internetowego, Sklepów Stacjonarnych, Regulaminu oraz aktualnych Promocji, pod numerami telefonu 505 243 420, pod adresem e-mail: Aglet.com.pl oraz za pośrednictwem formularza kontaktowego w Serwisie Internetowym w zakładce „Pomoc i Kontakt”. Koszt połączenia z Biurem Obsługi Klienta – opłata jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego operatora;
b) Aglet Polska – spółka Aglet Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze, ul. Kazimierza Wielkiego 7/5, 65-047 Zielona Góra, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, VIII Wydz. Gosp. KRS, pod numerem KRS 0001079923, NIP 9731098923, REGON 527401159, o kapitale zakładowym 5 000, 00 zł, wpłaconym w całości; adres poczty elektronicznej: aglet.pl2023@gmail.com, numer telefonu kontaktowego: (+48) 505 243 420 (opłata jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego operatora). Adres do doręczeń Produktów zwracanych w ramach reklamacji lub wykonania prawa odstąpienia od umowy: Aglet Polska Sp. z o.o. ul. Osiedlowa 7/9 ; 65-268 Zielona Góra;
c) CENA – określona w złotych polskich wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Aglet Polska tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stosowanej przez Sklep stanowią inaczej.
d) DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
e) HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, który jest określony przez Klienta podczas tworzenia Konta. Rejestracja Konta wymaga dwukrotnego powtórzenia Hasła w celu umożliwienia wykrycia i skorygowania ewentualnych błędów. Klient jest zobowiązany do zachowania Hasła w ścisłej poufności (do nieujawniana go jakimkolwiek osobom trzecim). Aglet Polska udostępnia Klientowi możliwość zmiany Hasła;
f) KLIENT – (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku, gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług, Umowy Rezerwacji lub Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Aglet Poska; przy czym co do zasady umowy zawierane w ramach/ z wykorzystaniem Serwisu Internetowego mają charakter umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego;
g) KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.);
h) KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
i) KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Aglet Polska, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług, stanowiący usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Serwisie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, śledzenie statusu Rezerwacji lub Zamówień, dostęp do historii Rezerwacji lub Zamówień, oraz innych usług udostępnianych przez Aglet Polska;
j) KOSZYK – Usługa Elektroniczna udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta z Serwisu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu łatwego dokonania Rezerwacji lub złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi umowami/regulaminami, wyświetlenie podsumowania dot. Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), wyświetlenia przewidywanego terminu dostawy Produktów Koszyk, gromadzi składane przez Klienta Rezerwacje lub oferty zawarcia Umowy Sprzedaży. W ramach jednej Rezerwacji lub Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Rezerwacji lub Umowy Sprzedaży. W celu zachowania najwyższej jakości usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu Internetowego Aglet Polska może wprowadzić maksymalny limit Produktów lub limit Ceny Produktów możliwych do dodania do Koszyka w ramach jednej Rezerwacji lub Zamówienia. W przypadku przekroczenia tego limitu Klientowi wyświetlony zostanie automatyczny komunikat z prośbą o kontakt z Aglet Polska w przypadku chęci zawarcia umowy na większą ilość Produktów;
k) LOGIN – adres e-mail Klienta podany w ramach Serwisu Internetowego podczas tworzenia Konta;
l) PRODUKT – dostępna w Serwisie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Aglet Polska, za zapłatą Ceny. Wszystkie Produkty prezentowane w Serwisie Internetowym są fabrycznie nowe;
m) PROMOCJE – szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, uregulowane na zasadach wyrażonych w ramach Serwisu Internetowego, proponowane przez Aglet Polska w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych (takich jak np. obniżenie Ceny lub kosztów wysyłki);
n) REGULAMIN – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług, w tym Usług Elektronicznych, udostępnianych przez Aglet Polska za pośrednictwem Serwisu Internetowego na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta, Aglet Polska. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.);
o) SERWIS INTERNETOWY – platforma umożliwiająca dokonanie Rezerwacji lub składanie Zamówień przez Klienta oraz świadczenie innych usług, w tym Usług Elektronicznych, udostępnianych przez Aglet Polska, prowadzona przez Aglet Polska, stanowiąca zespół połączonych ze sobą stron internetowych, dostępna pod adresem internetowym: www.ponka.pl
p) TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze), w tym utwory w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Serwisu Internetowego przez odpowiednio Aglet Polska, kontrahentów Aglet Polska, Klienta albo inną osobę korzystającą z Serwisu Internetowego;
q) UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – umowa zawarta pomiędzy Aglet Polska a Klientem, której przedmiotem jest świadczenie Usług Elektronicznych udostępnianych za pośrednictwem Serwisu Internetowego, na warunkach określonych w Regulaminie.
r) UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Aglet Polska na rzecz Klienta Produktów wskazanych w Zamówieniu, za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe w tym koszty wysyłki, zawierana za pośrednictwem/przy wykorzystaniu Serwisu Internetowego lub innych środków porozumiewania się na odległość;
s) USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r, poz. 344 z późn. zm.), przez Aglet Polska na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczeniu Usług. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące z Aglet Polska, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty;
t) USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 z późn. zm.);
u) WYMAGANIA TECHNICZNE – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Aglet Polska, w tym zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy Sprzedaży, tj.: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024 x 768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi JavaScript. By złożyć Zamówienie, Klient musi posiadać ważny/aktywny adres e-mail, a także w określonych przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych
v) ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności Serwisu Internetowego, określające Produkty, co do których Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży kierowaną do Aglet Polska oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne). Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle (w przypadku, gdy Produkty składające się na Zamówienie znajdują się w tym samym magazynie). Akceptacja Zamówienia przez Aglet Polska na zasadach określonych w pkt. IV Regulaminu oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży. W wyniku złożenia Zamówienia Klient może zawrzeć więcej niż jedną Umowę Sprzedaży.
7. Aglet Polska umożliwia Klientowi kontakt:
a. pod adresem:Aglet Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Zielona Góra, ul. Kazimierza Wielkiego 7/5, 65-047 Zielona Góra ;
b. pod numerem telefonu: 505 243 420
c. pod adresem e-mail: Aglet.pl2023@gmail.com .
Dodatkowo Aglet Polska może umożliwić Klientowi komunikację za pośrednictwem aplikacji Facebook Messenger lub Whatsapp, które pozwalają na zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy Klientem a Aglet Polska, w tym daty i godziny takiej korespondencji na trwałym nośniku.
II. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM.
1. Aglet Polska świadczy za pośrednictwem Serwisu Internetowego nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:
a) Konto;
b) umożliwianie Klientom dokonania Rezerwacji lub składania Zamówień, zawierania Umów Rezerwacji lub Umów Sprzedaży na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
c) prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych w tym, w zależności od udzielenia przez Klientów stosownych, dobrowolnych, zgód, prezentowanie Klientom bieżących powiadomień bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej (powiadomienia „push”);
d) umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;
e) umożliwienie przeglądania Treści zamieszczonych w ramach Serwisu Internetowego;
2. AGLET POLSKA dodatkowo, na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto, świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu Internetowego następujące usługi:
a) podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);
b) przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień i Rezerwacji.
3. Rejestracja i korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:
a) wypełnieniu formularza rejestracji,
b) zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu i kliknięciu pola ,,Załóż konto’’.
4. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych Klienta: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, hasło, numer telefonu.
5. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia zawarcia Umowy o Świadczenie Usług wysłanego przez AGLET POLSKA na adres e-mail podany przez Klienta w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do AGLET POLSKA, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Aglet.pl2023@gmail.com lub też pisemnie na adres: ul.Kazimierza Wielkiego 7/5, 65-047 Zielona Góra. Założenie Konta nie jest wymagane, aby złożyć Zamówienie lub dokonać Rezerwacji za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
6. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka.
7. Koszyk świadczony jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą dokonania Rezerwacji/ złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania dokonywania Rezerwacji/ składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta, zgodnie z jego wolą, przy czym w przypadku korzystania z Koszyka za pośrednictwem przeglądarki internetowej, Koszyk zapamiętuje informacje o Produktach wybranych przez Klienta również po zakończeniu sesji przeglądarki w tym również po wylogowaniu, przez okres nie dłuższy niż 30 dni. Umieszczenie w Koszyku Produktów nie zapewnia ich dostępności.
8. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) podawania w udostępnionych w ramach Serwisu Internetowego formularzach wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;
b) niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usług, Umowy Rezerwacji lub Umowy Sprzedaży, w szczególności w zakresie, w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie, korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta;
c) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez AGLET POLSKA w sposób niezakłócający funkcjonowania AGLET POLSKA, Serwisu Internetowego;
d) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez AGLET POLSKA w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
e) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez AGLET POLSKA w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla AGLET POLSKA;
f) niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Serwisu Internetowego jakichkolwiek Treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;
g) niepodejmowania działań takich jak:
• rozsyłanie lub umieszczanie w Serwisie Internetowym niezamówionej informacji handlowej lub umieszczanie jakichkolwiek Treści naruszających przepisy prawa (zakaz umieszczania treści bezprawnych);
• podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów lub ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Serwisu Internetowego, Aplikacji i realizowania płatności;
• modyfikowanie w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez AGLET POLSKA, w szczególności podanych w ramach Serwisu Internetowego, Cen lub opisów Produktów;
h) terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i AGLET POLSKA kosztów w pełnej wysokości;
i) terminowego odbioru Produktów zamówionych przy wykorzystaniu sposobu dostawy i płatności za pobraniem.
9. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych, a także reklamacje dotyczące Umowy Rezerwacji można składać na przykład:
a) pisemnie na adres: ul.Kazimierza Wielkiego 7/5, 65-047 Zielona Góra;
b) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na : Aglet.pl2023@gamil.com
10. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Klienta oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez AGLET POLSKA. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
11. Ustosunkowanie się przez AGLET POLSKA do reklamacji złożonych przez Konsumenta następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Ustosunkowanie się do pozostałych reklamacji następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od 12. W sytuacjach określonych w pkt II ust. 8 lit. g) i IV ust. 4 AGLET POLSKA ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług wymienionych w ust. 1 i ust. 2 powyżej. W takiej sytuacji pozostałe postanowienia Regulaminu stosuje się odpowiednio. W relacjach z Klientami niebędącymi Konsumentami AGLET POLSKA nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak dostępu do Serwisu Internetowego z przyczyn wcześniej wymienionych.
13. AGLET POLSKA każdorazowo poinformuje Klientów o zawieszeniu lub ograniczeniu świadczenia usług poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości e-mail oraz zamieszczenie stosownego komunikatu w ramach Serwisu Internetowego.
14. Czasowe zawieszenie lub ograniczenie świadczenia usług nie ma wpływu na przysługujące Klientom uprawnienia wynikające z przepisów obowiązującego prawa, w szczególności na prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług.
III. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Klientem są określone na stronie każdego Produktu.
2. AGLET POLSKA umożliwia składanie Zamówień na Produkty w Serwisie Internetowym.
3. W ramach rozwoju świadczonych usług, AGLET POLSKA może wprowadzać kolejne sposoby składania Zamówień z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
4. Zawarcie Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Serwisu Internetowego między Klientem a AGLET POLSKA może nastąpić po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia na zasadach określonych poniżej.
5. AGLET POLSKA umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Serwisu Internetowego w następujący sposób, kolejno:
a) Klient dodaje wybrany/e Produkt/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza Zamówienia.
b) Klient posiadający Konto potwierdza w formularzu zamówienia aktualność danych koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. Klient, który nie posiada Konta musi samodzielnie wypełnić formularz Zamówienia w zakresie jego danych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy Sprzedaży. W formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, w razie dostępności rodzaj, kolor i rozmiar Produktu, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP.
c) Klient wybiera jeden z udostępnianych przez AGLET POLSKA sposobów dostawy.
d) Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i ewentualnych pozostałych wskazanych w formularzu zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy Sprzedaży.
e) Klient przesyła AGLET POLSKA Zamówienie (składa ofertę) za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Serwisu Internetowego (przycisk: „Zamów i zapłać”). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta i nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu.
f) w trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamów i zapłać” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka.
g) w zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności. Dokonana płatność stanowi zaliczkę, która zostanie zaliczona na poczet Umowy Sprzedaży z chwilą potwierdzenia przez AGLET POLSKA przyjęcia oferty [otrzymania wiadomości, o której mowa w ust. 7 lit. a) poniżej].
6. W odpowiedzi na Zamówienie Klient niezwłocznie otrzymuje automatyczną wiadomość na podany w tym celu adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i rozpoczęcia jego weryfikacji.
7. Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia,AGLET POLSKA wysyła do Klienta na podany adres e-mail wiadomość z:
a) potwierdzeniem przyjęcia ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia, i potwierdzeniem rozpoczęcia realizacji Zamówienia (akceptacja Zamówienia w zakresie Produktów wskazanych w wiadomości); lub
b) informacją o odmowie przyjęcia wszystkich lub poszczególnych ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia (informacja o anulowaniu Zamówienia w zakresie Produktów wskazanych w wiadomości).
8. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) tj. otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 7 lit. a powyżej w zakresie wskazanych w niej Produktów. AGLET POLSKA przesyła Klientowi potwierdzenie warunków Umowy na podany przez Klienta adres e-mail.
9. W przypadku odmowy przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie Produktów wskazanych przez AGLET POLSKA w wiadomości, o której mowa w ust. 7 lit. b) powyżej (informacja o anulowaniu Zamówienia) nie zostaje zawarta, a AGLET POLSKA niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od wysłania wiadomości, o której mowa w ust. 7 lit. b) powyżej, zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta. Postanowienia pkt IX ust. 6 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
10. Niezależnie, AGLET POLSKA może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.
11. AGLET POLSKA dąży do zapewnienia dostępności wszystkich Produktów oraz realizacji Umowy Sprzedaży. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu Cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.
12. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
13. Promocje obowiązujące w Serwisie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej. Możliwość skorzystania z danej Promocji może zależeć od dostępności Produktów w tej samej lokalizacji.
IV. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
1. AGLET POLSKA udostępnia Klientowi, z zastrzeżeniem postanowienia pkt II ust. 22, różne sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży.
2. Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Serwisie Internetowym w zakładce „Metody płatności” (dostępnej pod adresem. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy.
3. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionych serwisów działających na podstawie odrębnych regulaminów.
4. W przypadku nieotrzymania przez AGLET POLSKA płatności elektronicznej Klienta niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, BOK może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość e-mail. Nieuiszczenie płatności w ciągu 24 godzin od złożenia Zamówienia spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty i anulowanie Zamówienia. Klient może również do momentu otrzymania wiadomości o wysłaniu Zamówienia anulować je bez ponoszenia konsekwencji, kontaktując się z AGLET POLSKA przez BOK, co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.
5. W przypadku możliwości wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki , Klient obowiązany będzie do dokonania płatności przy odbiorze Zamówienia. Brak dokonania płatności skutkuje niemożliwością odbioru przesyłki. Odmowa lub brak odbioru Zamówienia, pomimo wyznaczenia dodatkowego odpowiedniego terminu, uprawnia AGLET POLSKA do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Klient może również we wskazanym terminie anulować Zamówienie bez ponoszenia konsekwencji, co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.
6. Sprzedawca przekaże Klientowi dowód zakupu w formie elektronicznej lub w formie papierowej (wraz z przesyłką zawierającą Produkt). Klient wyraża zgodę, aby dowód zapłaty (faktura lub paragon) został sporządzony i przesłany na podany przez niego w trakcie składania Zamówienia bądź zakładania Konta adres e-mail. AGLET POLSKA może wprowadzić techniczne sposoby uwierzytelniania Klienta przed pobraniem przez niego dowodu zakupu.
V. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie każdorazowo wskazanym w zakładce „Metody Dostawy” w Serwisie Internetowym. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktu. Dostępne sposoby płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. AGLET POLSKA może wprowadzić szczególne warunki oraz sposoby dostawy, w szczególności ustalić od jakiej kwoty Zamówienia obowiązywać będzie darmowa dostawa. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi w zakładce „Metody Dostawy” w Serwisie Internetowym w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3. Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez AGLET POLSKA oraz czas doręczenia Produktu do wskazanego miejsca dostawy (przez wybranego przewoźnika).
4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin.
5. Czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez AGLET POLSK jest każdorazowo prezentowany na podstronie danego Produktu i liczony jest od dnia (początek biegu terminu dostawy):
a) uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego AGLET POLSKA – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, kartą płatniczą lub inną formą płatności elektronicznej;
b) zawarcia Umowy Sprzedaży – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem
6. Do powyższego czasu należy doliczyć czas doręczania Produktu przez danego przewoźnika, który uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy i jest każdorazowo prezentowany na podstronie danego Produktu oraz w zakładce „Metody Dostawy” w Serwisie Internetowym.
VI. OGÓLNE ZASADY REKLAMACJI PRODUKTU
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności AGLET POLSKA wobec Klientów będących Konsumentami oraz Klientów będących przedsiębiorcami na prawach Konsumenta za sprzedany Produkt są określone w przepisach prawa, tj. odpowiednio:
– w przypadku Produktów kupionych od dnia 01.01.2023 roku zasady odpowiedzialności AGLET POLSKA w razie stwierdzenia niezgodności Produktów z Umową Sprzedaży określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43a Ustawy o Prawach Konsumenta i następne (reklamacja Produktu na podstawie niezgodności z umową).
Podstawa i zakres odpowiedzialności AGLET POLSKA względem pozostałych Klientów, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną, są określone w przepisach Kodeksu Cywilnego.
2. Produkty prezentowane w Serwisie Internetowym mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podawane w oświadczeniu gwarancyjnym (np. w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktu).
3. AGLET POLSKA obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z zawartą Umową Sprzedaży, bez wad.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład pisemnie na adres:Aglet Polska Sp. z o.o. z siedzibą ul.Kazimierza Wielkiego 7/5, 65-047 Zielona Góra, z dopiskiem „Reklamacja”. Jeżeli reklamacja dotyczy Produktu zwykle celowe jest jego dostarczenie AGLET POLSKA razem z żądaniem, w celu umożliwienia AGLET POLSKA zbadania Produktu i ustosunkowania się do żądań. Szczegóły dotyczące udostępnionych przez AGLET POLSKA sposobów bezpłatnego dostarczenia mu przez Klienta Produktu w związku z reklamacją znajdują w ramach Serwisu Internetowego w zakładce „Reklamacje”.
5. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady/niezgodności Produktu z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży (naprawa albo wymiana) lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez AGLET POLSKA, (4) informacji o tym, czy Klient posiada status przedsiębiorcy na prawach Konsumenta. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6. AGLET POLSKA ustosunkuje się do reklamacji Produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli AGLET POLSKA nie udzielił odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że uznał reklamację.
VII. REKLAMACJA PRODUKTU NA PODSTAWIE NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ
Postanowienia tego rozdziału dotyczą reklamacji Produktów kupionych przez Konsumenta od dnia 1 stycznia 2023 roku.
1. Jeżeli sprzedany Produkt jest niezgodny z zawartą Umową Sprzedaży AGLET POLSKA ponosi odpowiedzialność wobec Klienta będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach Konsumenta i rozpoznaje reklamacje z tego tytułu na podstawie przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta dotyczących niezgodności towaru z umową (art. 43a i następne Ustawy o Prawach Konsumenta).
2. W razie niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej może żądać naprawy Produktu lub wymiany. Jeżeli doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla AGLET POLSKA, AGLET POLSKA może:
a) wymienić Produkty, gdy Klient żądał naprawy, lub
b) naprawić Produkt, gdy Klient żądał wymiany.
Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla AGLET POLSKA, AGLET POLSKA może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży, a Klient może zgłosić żądanie wskazane w ust. 4 poniżej. Dla oceny ‘nadmierności kosztów’ bierze się pod uwagę wszystkie okoliczności sprawy.
3. W przypadkach wskazanych w ust. 2 lit. a-b powyżej Klient udostępnia AGLET POLSKA Produkt podlegający naprawie lub wymianie. AGLET POLSKA naprawia lub wymienia Produkt w rozsądnym czasie od chwili, kiedy Klient poinformował AGLET POLSKA o niezgodności Produktu i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. AGLET POLSKA ponosi koszt naprawy lub wymiany Produktu. AGLET POLSKA zapewnia odbiór Produktu na własny koszt, w tym celu AGLET POLSKA udostępnia Klientom darmowy sposób odebrania reklamowanego Produktu przez AGLET POLSKA za pośrednictwem InPost Paczkomat® 24/7 lub umożliwia w inny sposób odbiór Produktu od Klienta na koszt AGLET POLSKA. Szczegóły dotyczące udostępnionych przez AGLET POLSKA sposobów bezpłatnego odbierania Produktu przez AGLET POLSKA znajdują się w Serwisie Internetowym w zakładce „Reklamacje”.
4. W razie stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, Klient, o którym mowa w ust. 1 może żądać obniżenia ceny albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
a) AGLET POLSKA odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 2 powyżej;
b) AGLET POLSKA nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 3 powyżej;
c) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że AGLET POLSKA próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
d) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 2 powyżej;
e) z oświadczenia AGLET POLSKA lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
5. Obniżona cena pozostaje w takiej proporcji do ceny Produktu, w jakiej wartość Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży zostaje do wartości Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży. AGLET POLSKA zwraca Klientowi kwotę należną w ramach obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
6. Klient, o którym mowa w ust. 1 nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży i żądać zwrotu ceny za Produkt, jeśli niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotna. Przyjmuje się, że niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jest istotna. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca AGLET POLSKA Produkt na jego koszt. AGLET POLSKA zwraca Klientowi cenę Produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Produktu lub dowodu odesłania Produktu. Jeśli niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży dotyczy tylko niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży tylko w odniesieniu do tych Produktów. Wyjątkiem jest sytuacja, w której Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży wszystkich Produktów jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać od Klienta żeby zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
7. AGLET POLSKA zwraca cenę takim samym sposobem zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie powoduje dla niego żadnych kosztów.
8. AGLET POLSKA odpowiada za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży, która istniała w chwili dostarczenia Produktu i została ujawniona w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, chyba że termin przydatności do użycia jest dłuższy.
9. AGLET POLSKA nie odpowiada za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jeśli Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, dostał wyraźną informację o tym, że nabywany Produkt jest niepełnowartościowy (np. produkt z uszkodzeniem, zabrudzeniem, etc.) zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
IX. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR (ADR)
1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
3. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej;
b) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego lub koncyliacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem, a AGLET POLSKA;
c) Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami;
4. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a AGLET POLSKA, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
X. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub utworzył Konto w Serwisie Internetowym, może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży lub Umowy o prowadzenie Konta bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa (co stanowi ustawowe prawo odstąpienia przysługujące Klientom, którzy są Konsumentami). Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta (Konsumenta) lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części. W przypadku Umowy o prowadzenie Konta bieg terminu do odstąpienia rozpoczyna się od dnia, w którym Klient uzyskał dostęp do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.
3. Klient, który nie jest Konsumentem może odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni licząc od następnego dnia od dnia odbioru bądź dostarczenia Produktu (co stanowi przyznanie umownego prawa odstąpienia). Warunkiem skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w niniejszym punkcie, z zastrzeżeniem postanowień poniżej, jest zwrot Produktu w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu.
4. Klient nie może skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w pkt IX ust. 2 i 3, w przypadku wcześniejszej wymiany Produktu na nowy wskutek stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wskutek dokonania skutecznej reklamacji na zasadach opisanych w pkt VII, w tym VIIa lub VIIb Regulaminu.
5. Do zachowania terminu wystarczy złożenie przez Klienta oświadczenia AGLET POLSKA przed jego upływem. Klient może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać złożone:
a) pisemnie na adres: Aglet Polska Sp. z o.o. z siedzibą na ul.Kazimierza Wielkiego 7/5, 65-047 Zielona Góra;
b) poprzez przesłanie wiadomości e-mail (załączając skan podpisanego oświadczenia o odstąpieniu umowy) na adres: Aglet.pl2023@gmail.com
Oświadczenie może zostać złożone z wykorzystaniem formularza odstąpienia, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Nie jest to jednak obowiązkowe.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży uważa się ją za niezawartą.
7. AGLET POLSKA ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Serwisie Internetowym).
8. Z zastrzeżeniem ust. 9 poniżej, AGLET POLSKA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami (w trakcie składania oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, w przypadku gdy płatność za Produkt uiszczana była za pobraniem.
9. W przypadku skorzystania przez Klienta z umownego prawa odstąpienia (zwrotu Produktu), o którym mowa w pkt IX ust. 2 i 3 powyżej, Klient powinien wskazać numer rachunku bankowego, na który zostanie zwrócona płatność (gdy płatność była uiszczana za pobraniem). Zdanie poprzednie nie dotyczy Klientów dokonujących płatności za Zamówienie z odroczonym terminem płatności, w szczególności korzystających z usługi PayPo.
10. Jeżeli AGLET POLSKA nie zaproponowało, że odbierze Produkt od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. W przypadku, gdy płatność została uiszczona przez kredytodawcę w związku z zawarciem przez Konsumenta umowy o kredyt konsumencki, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na rachunek kredytodawcy.
11. Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Aglet Polska Sp. z o.o., chyba że Aglet Polska Sp. z o.o. zaproponowało, że samo odbierze Produkt. Klient może zwrócić Produkt w następujący sposób:
a) wysyłkowo – poprzez odesłanie przed upływem terminu Produktu na adres: Aglet Polska Sp. z o.o. na Osiedlowa 7/9; 65-268 Zielona Góra;
W miarę możliwości, Klient powinien dołączyć również dowód zakupu Produktu.
12. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
13. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, przy czym przy dokonaniu zwrotu Produktu z wykorzystaniem sposobu, o którym mowa w pkt IX ust. 11 lit. c), Klient nie ponosi kosztów przesyłki kurierskiej. AGLET POLSKA może w ramach akcji promocyjnej zaproponować Klientowi odbiór zwracanych Produktów, przez AGLET POLSKA od Klienta.
14. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, jeżeli AGLET POLSKA wykonało w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez AGLET POLSKA utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi AGLET POLSKA nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
15. W przypadku gdy Produkt został wydany Klientowi przed upływem terminu do odstąpienia przez Klienta od umowy o kredyt konsumencki zawartej przez Klienta z wybranym kredytodawcą w związku z Umową Sprzedaży, a Klient skorzystał z prawa odstąpienia od umowy o kredyt konsumencki, Umowa Sprzedaży pozostaje w mocy i Sprzedawcy przysługuje roszczenie wobec Klienta o zapłatę należności wynikających z Umowy Sprzedaży, chyba że Klient niezwłocznie zwróci Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca go przyjmie. Produkt należy odesłać na adres: Aglet Polska Sp. z o.o. z siedzibą na ul.Kazimierza Wielkiego 7/5, 65-047 Zielona Góra;
(w miarę możliwości prosimy o dołączenie wydrukowanego dowodu zakupu). Zasady skorzystania z prawa odstąpienia od umowy o kredyt konsumencki są regulowane odrębnie w ramach relacji między Klientem a kredytodawcą, z którym Klient zawarł umowę o kredyt konsumencki, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa.
XII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez AGLET POLSKA jako administratora danych osobowych.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z określonych Usług Elektronicznych, zawarcia Umowy Sprzedaży .
3. Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w Serwisie Internetowym.
XIII. ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ORAZ ZMIANA REGULAMINU
1. Regulamin oraz załączniki do Regulaminu stanowią wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 § 1 Kodeksu Cywilnego.
2. AGLET POLSKA może dokonać zmiany niniejszego Regulaminu (z wyjątkiem pkt XIII Regulaminu, który dotyczy Klientów będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 43 (1) Kodeksu Cywilnego) i może ulec zmianie w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn :
a) zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż Produktów lub świadczenie usług drogą elektroniczną przez AGLET POLSKA wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Klientem a AGLET POLSKA lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
b) zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacja wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c) zmiana zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez AGLET POLSKA dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.
3. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, AGLET POLSKA udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Serwisie Internetowym oraz za pomocą wiadomości przesłanej na podany przy zawieraniu Umowy o Świadczenie Usług przez Klienta adres e-mail, co Strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł zapoznać się z jej treścią.
4. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania tekstu jednolitego Regulaminu po zmianach, a w przypadku Klientów, którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług, tj. posiadających Konto – po upływie 14 dni od dnia wysłania informacji o zmianie w sposób, o którym mowa w ust. 8 powyżej, z zastrzeżeniem zdania kolejnego. Zmiany Regulaminu polegające na dodaniu nowej funkcjonalności do Konta, z której może korzystać Klient lub polegające na przyznaniu nowego prawa Klientom posiadającym Konto wchodzą w życie z dniem wskazanym w Regulaminie, a w razie braku wskazania takiego dnia – z dniem następującym po wysłaniu przez AGLET POLSKA informacji o zmianie Regulaminu, o której mowa w ust. 8 powyżej. Klienci, którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług, tj. posiadający Konto, którzy nie akceptują zmiany Regulaminu, powinni wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług przed wejściem zmiany Regulaminu w życie.
5. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Umowy Sprzedaży zawarte przez Klienta i AGLET POLSKA przed zmianą Regulaminu.
6. AGLET POLSKA informuje Klientów za pośrednictwem powiadomień w Serwisie Internetowym i o rozpoczęciu bądź zakończeniu świadczenia Usług Elektronicznych, których czas zakończenia lub rozpoczęcia świadczenia został określony w Regulaminie. AGLET POLSKA może także przesłać Klientom wiadomości e-mail o rozpoczęciu bądź zakończeniu świadczenia Usług Elektronicznych, których czas zakończenia lub rozpoczęcia świadczenia został określony w Regulaminie.
7. Po zakończeniu lub rozpoczęciu świadczenia Usług Elektronicznych, których czas zakończenia lub rozpoczęcia świadczenia został określony w Regulaminie, AGLET POLSKA zamieści w Serwisie Internetowym aktualny Regulamin, w szczególności bez postanowień regulujących Usługi Elektroniczne, których świadczenie zostało zakończone. Aktualizacja postanowień Regulaminu nie stanowi zmiany Regulaminu i nie wymaga zastosowania procedury opisanej w 8 i 9 powyżej.
XIV. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
3. AGLET POLSKA przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do AGLET POLSKA.
4. Ani AGLET POLSKA, ani jego upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
5. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności AGLET POLSKA, jego upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona w ramach pojedynczego roszczenia do kwoty 1.000 (jednego tysiąca) złotych.
6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy AGLET POLSKA, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę AGLET POLSKA.
7. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami AGLET POLSKA może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
8. Postanowienia ust. 1-7 powyżej, nie stosuje się do Klientów będących przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, tj. osobami fizycznymi prowadzącymi działalności gospodarczą, które zawierają ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży zawartą na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści określonej umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, określonego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Klientom tym przysługuje również uprawnienie do odstąpienia od umowy na zasadach przewidzianych w pkt IX Regulaminu.
9. W zakresie reklamacji i odpowiedzialności za Produkt oraz odstąpienie od umowy zawartej na odległość Klientom będącym przedsiębiorcami na prawach Konsumenta:
– dla Produktów kupionych od dnia 1 stycznia 2023 roku przysługują prawa opisane w pkt VIIb Regulaminu oraz art. 7aa i art. 43a i następnych Ustawy o Prawach Konsumenta. W pozostałym zakresie stosuje się postanowienia Regulaminu dotyczące przedsiębiorców.
10. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, akceptując niniejszy Regulamin podczas procesu zakupowego, a następnie korzystając ze swoich uprawnień wymienionych w niniejszych paragrafie, powinien uzupełnić stosowny formularz reklamacji lub odstąpienia od umowy, a w szczególności dane okoliczności potwierdzające jego status zgodny z art. 7aa ustawy o prawach Konsumenta lub przekazać te informacje w inny sposób.
11. Przedsiębiorca, o którym mowa w ustępie powyższym oświadcza w formularzu przesłanym do AGLET POLSKA lub w inny sposób, że zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, co czyni na dowód tego, że spełnia warunki, aby za takiego przedsiębiorcę można było go uznać.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin obowiązuje od dnia 16.02.2024 r.
2. Umowy zawierane przez AGLET POLSKA zawierane są w języku polskim.
3. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej Umowy o Świadczenie Usług następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres e-mail podany przez Klienta.
4. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego Zamówienia (obejmującego specyfikację Zamówienia). Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Serwisu Internetowego. Dowód zakupu zostanie przekazany za pośrednictwem wiadomości e-mail lub w formie papierowej (w przesyłce zawierającej Produkt).
5. AGLET POLSKA zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych funkcjonalności lub usług na podstawie Umowy o Świadczenie Usług. Korzystanie z Usług Elektronicznych wiąże się z typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet, takimi jak ich rozpowszechnienie, utrata lub uzyskiwanie do nich dostępu przez osoby nieuprawnione.
6. Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie pod następującym adresem URL, skąd Klienci mogą w każdym czasie przeglądać, a także sporządzić jego wydruk.
7. AGLET POLSKA informuje, że korzystanie z Serwisu Internetowego za pośrednictwem przeglądarki internetowej, a także nawiązywanie połączenia telefonicznego z BOK, może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych) lub kosztów połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
9. Wybór prawa polskiego na podstawie niniejszego Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy AGLET POLSKA a Konsumentem, na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
Załącznik nr 1
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)